annandag påsk och tisdag .

igår måndag tog vi det bara lugnt här i Espnäs. Vid 13.00 kom Isa med bussen från Sveg, så jag och Alfons hämtade henne i Brunflo 👍🏼
 
Vi tog det lugnt på altanen, massa lek och skratt 😍 På kvällen lagade och käkade vi tacos 👌🏼
 
idag tisdag, Jakob och urban skulle jobba.. vi andra lediga.
jag bakade bullar med hjälp ibland från barnen. Sen packade vi picknick väska och tog oss en tur på skidor, inte Holger han åkte snowracer 😎
Vi hittade ett fint ställe och där fixade vi ihop en eld och sen grillade vi korv, efter de kaffe och bullar ☀️😘
Alfons och Mommi täljer grillpinnar
 
Jag hade Pelle kopplad runt mig, så de blev inte allt för tungt för mig att åka skidor 😉
 
Väl hemma tog vi de lugnt. Holger var trött så jag och Isa turades om att läsa saga för honom, sen somnade vi alla tre bredvid varandra ❤️
Sen dags för middag, Momma och Moffa kom hit på middag.. mysigt! Vegetarisk lasagne 👌🏼
Efterrätt, glass och hjortronsylt!
 
sen lekte vi kurragömma, spelade kort m.m 👍🏼😍