"jag vill inte bli gammal" .

 
har många djupa samtal med Alfons. Dom kommer från han själv och jag försöker besvara hn frågor och funderingar, som här om dagen.
att han inte vill bli gammal,
jag vill inte dö mamma!
för då kommer du bli så ledsen mamma.
 
känns som att jag sårade han ännu mer när jag sa att mest troligt kommer jag dö före han, eftersom att jag är äldre.
vi började diskutera att vi kanske kommer till en annan plats när vi där, som i Bröderna Lejonhjärta. 
men då blev han upprörd, han ville inte leva på samma ställe som Tengil eller Katla (dessa figurer är just nu ondast i hela världen) .
samtalen får mig att gråta inombords.
hans rädsla och ängslan.

till hjälp har vi varit på bibblan och lånat böcker om detta även massa prat om detta såklart.
till något annat, som har samma tema (tårar) har jag lyssnat på samtliga sommarprat,
 
Linnéa Claeson, grym tjej.. många tårar.. och tänk om alla kunde ha samma världsbild som hon.
Wiliams Spetz, så mysig kille.. tårar som oftast slutade i skratt.
Negra Efencic, berörande och bra.
Rickard Söderberg, berörande och massa tårar.. han vill man bara krama om.
Tommy Ivarsson, detta avsnitt nu ikväll. grät igenom hela, mitt hjärta gick sönder och jag kan inte sluta gosa in i mina sovande barn och den extrema tacksamheten jag känner.. och all kärlek.
 
Jag tycker verkligen sommarpratare får en att se en vinkel på allt, att saker och ting inte är så himla in rutat. Det ger en ny kunskap, för både gamla som unga.
Jag vet inte om jag just nu är extra känslig och kommer lätt till tårar eller om de endast beror på
att jag är mänslig...