Operation .

i måndags hade Holger tid för operation. Efter många avbokningar var han äntligen frisk från sin förkyldning. Tror mycket att hans inhalator har hjälpt honom där.
Dock hela förra helgen var han hes, söndagen började snoret rinna samt en torrhosta.
Jag tyckte vi skulle avboka men C sa nej 🙈
 
Hela proceduren bädda rent, tvätta med operationsmedel, lämna Alfons hos farmor och farfar.
Upp tidigt på måndag morgon, tvätta igen och sen ingen frukost (frukost-killen förstörd).
Välbemött och Holger blev godkänd trotts den lilla förkyldningen han hade.
Jag började skaka, var inte beredd mentalt på detta.
 
Jag bar honom till operationsrummet och tankarna bara susade i huvudet.. Vad kommer att ske? Hur kommer han reagera?
Världena bästa kille, han satt i mitt knä när en sköterska satte en nål i hans lilla armväck, en annan sköterska höll hans arm still ”Aj mamma, jag vill inte.. det gör ont”.. Färdigt.
Sen blev han erbjuden att ligga på operationsbordet, ”Vill du ligga i den här varma sängen?” ”Åh ja säger han glatt”
 
Nakosläkaren kom in och stod vid hans sida, en annan sköterska höll en mask och jag visste nu sker det.
Jag hör mig säga, du ska andas i masken som du gör när du inhalerar ”Jaha såhär sa Holger” och somnade, gjorde ett ryck sen sov han ❤️
 
Sen kom en annan sköterska och följde mig till ett väntrum.
Usch jag mådde illa, yrsel och helt skakig. Blinkade tårar, varför säger jag inget om det till den snälla tjejen som går bredvid mig. Alltid ska man spela sååå himla tålig, aldrig sanningen av skörhet.
 
Satt i väntrummet.. Trodde C skulle komma.. men de kom en annan pappa, han var röd runt ögonen.
Efter en kvar kunde jag ställa mig upp och gick för att hämta C. Sen satt vi och väntade!
 
Läkaren kom, Allt hade gått bra. De hade operetat ett vattenbråck samt ett ljumskbråck ❤️
Efter en stund fick jag komma in till honom. Att vänta utanför var en plåga men att vänta vid hans sida, helt underbart ❤️
Han vaknade och var sur och arg. Inte på mig men på alla andra, blängde på sköterskorna.
”Är allt klart nu mamma?” ”Ja allt är klart, kolla vilken fin räv du har fått” ”Den är skit ful, kasta den!! Ska vi äta mc Donalds nu?”
Han var super törstigt och fick vatten, halsade de och kräktes och sen somnade han om.
 
Han sov i ca två timmar och då vaknade han på rätt sida. Han älskade sin nya räv och så fick han en glass och längtade till McDonalds.
Han gick och kissade sen fick vi åka hem!
Han hade ont när vi åkte hem, väl hemma fick han alvedon och Ipren. Sen mådde han superbra!
En lugn kväll blev det.