lördag, jobb, borrelia och sträckt nacke .

 
vaknade tidigt, kaffesugen! Drack nog bara kaffe en gång igår.
nåväl igår.. märkte på fredag kvällen att Holger hade ett märke.. en prick med en större cirkel runt om. Smsade bilen till Emelie samt Isa, borrelia! Ringde 1177. Och igår lördag ringde jag till Vårdis. En läkare kollade på Holger och sa att de var borrelia, så nu går han på medicin! Äcklig sådan, men han är super grym trots att han vill kräkas upp de. Så himla bra <3 
 
efter de cyklade jag till jobbet. Lisbeth kom och hämtade C och barnen, en dag i Bua/Limabacka för dom <3
på jobbet gick det bra, jättekul!
 
kom hem, en super ledsen Alfons som hade en hållning som typ Quasimodo (dåligt exempel). Han hade hoppat studsmatta, en sån som är i marken, låg och hårdare än en vanlig. Där hade han gjort en volt och landat fel.
 
han fick en alvedon, vi åt mat men de blev inte bättre. C ringde 1177, dom sa att vi måste kolla upp de. De har vi gjort iaf, för den oron när barn gråter och har ont är aldrig bra! Barn ska må bra!
 
så jag och Alfons åkte till akuten. super bemötande av all personal, så dessa tre timmar gick fort.
han blev undersökt, skickad till röntgen.. bilderna blev inte bra.. så han fick lägga sig på en "bår" och in i en sån tunnel som också är en slags röntgen.
bildena visade en liten blödning, en sträckning och en intryck axel men de går över <3
 
alltså världen bästa Alfons som bara hänger med och gör som han blir tillsagd, inget gnäll utan bara "okej" <3 Oj vad jag älskar dig, du är så himla bra!
 
Väl hemma, rätt sent men vi käkade lite godis med C och Holger. Sen somnade båda barnen efter en roligt samt händelserik dag. Jag somnade lika fort!
 
idag blir en lugn dag, tro mig!