en vecka i kaos eller rätt bra .

 
i måndags när jag var påväg till min praktik/vfu
var det en lampa i bilen som lyste så jag fick ringa C.
SUCk, de var "motorlampan".
så bilen är på verkstaden (tror jag)
som tur har vi fått låna Bettans bil denna vecka och förra veckan.
det är trångt med två bilbarnstolar och hund.. men de fungerar.
super tacksam!
 
i måndag i övrigt, Holger hängde med hans farmor och farfar.. ja även Pelle.
Jag tyckte Holger var för hostig så ville inte lämna han på förskolan
så de skulle bli värre.
praktiken/vfun gick super, hade läsning i skogen samt promenad till
återvinningsstationen + att vi hade tur att sopbilen kom precis, lycka!
 
i tisdags hade jag en bra dag.
väl hemma och efter maten målade vi med vattenfärg, "kladdkritor" samt vi pälade lite armband/halsband.
Holger var bättre och tillbaka på förskolan. C och jag lämnar barnen åker tillsammans till
Bua. Lämnar Pelle hos Kai.
Sen på eftermiddagen hämtar C mig och vi hämtar Pelle och sen barnen.
i onsdags, en bra dag även denna.
efter maten byggde vi lego och PLÖTSLIGT.. Säger Holger "kissa" och springer till pottan men
byter och ropar "toaletten" och han kissar.. WIIIIE!
Så stolt <3
Nej vi håller inte på att göra Holger blöjfri utan mer en grej att i hans lilla utvecklingsfas ;)
 
så idag torsdag, 4.50 ringde min klocka.. känslan av migrän.. vill kräkas.
bussen gick 5.51 från stationen och hann med den. 6.20 var jag i praktiken/vfun och kunde mysa med
morgontrötta barn!
C körde grabbarna till förskolan så dem skulle slippa gå upp denna omänskligt tidiga tid.
Dock fick C åka och hämta Alfons (och Holger) typ direkt när han kom fram till jobbet. Alfons mådde inte bra.
Denna vecka har vart tokig. Alfons har fått sova varje dag på förskolan (förutom idag, då han fick åka hem) och Holger har istället för en timmes "lunch-sömn" har sovit två timmar.
Om vi alla längtar tillbaka till gamla rutiner, JA!! 
 
Efter att C hämtat barnen och de ätit samt vilat mådde Alfons mycket bättre <3 Han var väldigt trött.
 
Mina grabbar kom och hämta mig hemma hos Kai (hann gå dit innan de kom ut till Bua)
Vi drack kaffe och käkade chips, sen tackade vi för oss och åkte till Ica i Bua och handlade.
En sväng in på Bettans jobb med :)
Väl hemma, har vi ätit, lekt. Barnen sover, jag och C kollar på Walhgrens värld och ska med sova
är huuuuur trött som helst.
 
I morgon är det FREDAG.
Min sista praktik/vfu-dag, känns lite sorgligt! Hoppas den blir bra!
Efter jag slutat ska jag hämta mina barn och ha fredagsmys <3
C ska till Gbg på konsert!
Mina barn har även börja leka med dockan. Kan bli lite irreterad på mig själv att man typ på auto liksom endast köper "kill-saker" Jag är inte sån, jag går gärna på "tjej-avd" när jag köper kläder m.m.. Alfons fick dockor samt dockvagn när han var liten. Har lite glömt bort. Men nu har dockan i alla fall en egen säng. Och de leker jätte roligt tillsammans.
Jag gillar inte de här killiga och tjejiga.. Lika för alla!
#1 - - Anonym:

Oj va jobbigt ni har det ibland du Johanna som ska jobba emellanåt också ni måste vila när ni är lediga, kram ❤️